پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226178
درد قفسه سينه را جدي بگيريد
تاریخ انتشار : 1395/06/13 12:28:56
نمایش : 945
متخصص نانوتکنولوژي پزشکي با اشاره به اينکه درد قفسه سينه مي‌تواند نشانگر خطرات جدي در سلامت فرد باشد و باعث سکته قلبي شود، گفت: درمان هر دردي با مسکن و داروي ضد درد نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي رزازان ضمن اشاره به اينکه درد قفسه ناشي از دلايل مختلف است بيان کرد: در علم پزشکي درد در اين ناحيه بسيار مهم تلقي مي‌شود چرا که مي‌تواند نشانگر خطرات جدي در سلامت فرد باشد.

دکتراي داروسازي ضمن توضيح بيشتر گفت: درد قفسه سينه در گروه سني بالاي 20 سال بروز مي‎‌‌کند که در بعضي مواقع ناشي از انسداد عروق کرونل بوده و باعث سکته قلبي مي‌شود.

عضو هيأت مديره انجمن داروسازان افزود: همچنين در اشخاصي که فشار بالا و چربي خون بسيار بالايي دارند نيز اتفاق مي‌افتد که اغلب از مشکل خود اطلاعي ندارند.

رزازان، با اشاره به استفاده از داروي ضددرد در اين بيماران گفت: داروهاي مسکن براي اين بيماران خيلي مفيد نيست بلکه اين افراد بايد داروهاي فشار خون مصرف کنند يا سريع بستري شده و تحت نظر درمان‌هاي تخصصي قرار بگيرند.

وي در ادامه گفت: گاهي اوقات درد قفسه سينه ناشي از زخم معده بوده يا برگشت محتويات معده به داخل مري است که اصطلاحاً به آن رفلاکس مي‌گوييم.

متخصص نانوتکنولوژي پزشکي متذکر شد: داروهاي مسکن در اين گونه موارد نيز کاربردي ندارد و حتي باعث تشديد آن نيز مي‌شود به همين دليل مردم در حين مراجعه به داروخانه و تهيه مسکن حتماً با دکتر داروساز مشورت کنند.

عضو هيأت مديره انجمن داروسازان تأکيد کرد: خيلي از افرادي که دچار سکته‌هاي قلبي شده‌اند اگر به موقع بعد از احساس درد در قفسه سينه از داروهاي نيتروگليسيرين زيرزباني يا آسپرين استفاده کنند مي‌توانند از عوارض بعدي سکته قلبي خود جلوگيري کنند.

دکتراي داروسازي در پايان اذعان کرد: افرادي که دچار درد قفسه سينه هستند بايد علت آن را ريشه‌يابي کرده و سپس دارو مصرف کنند و بدانند که اين فشار مي‌تواند ناشي از درد نباشد چرا که درمان هر دردي مسکن و داروي ضد درد نيست و همه افراد بايد به اين مسئله دقت کنند.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html